دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد
سرخط خبرها

گزارش از بازار امروز مرغ و تخم مرغ مشهد (۲۶ آذرماه) | قیمت تخم مرغ به مرغ رسید

  • کد خبر: ۱۴۰۴۱۳
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
  • ۱
گزارش از بازار امروز مرغ و تخم مرغ مشهد (۲۶ آذرماه) | قیمت تخم مرغ به مرغ رسید
با وجود اینکه نرخ مصوب مرغ حدود ۶۳ هزار تومان است، عرضه و تقاضا قیمت مرغ را در اولین روز هفته حدود ۵۲ هزار تومان تعیین کرده است. قیمت تخم مرغ نیز با نرخ هر کیلو ۴۸ هزار تومان به قیمت حدودی هر کیلو مرغ رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هر کیلو مرغ در بازار امروز مشهد ۵۱ تا ۵۴ هزار تومان عرضه می‌شود و هر کیلو تخم مرغ در این بازار به حدود قیمت ۴۸ هزار تومان رسیده است. در گزارش میدانی شهرآرانیوز، فروشندگان مرغ بر تعیین نرخ مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تأکید می‌کردند و به‌گفته آن‌ها این نرخ در طول روز نوسان دارد و بسته به تقاضای موجود در بازار این نرخ در طول شبانه‌روز تغییر می‌کند.
به‌گفته یکی از فروشندگان، افزایش و کاهش تقاضای مصرف‌کننده دلیل مشخصی ندارد و بر اساس تجربه وقتی قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند، تقاضا برای آن‌ها افزایشی می‌شود و وقتی قیمت آن کم باشد، رکود بر این بازار حاکم است. نمی‌توان گفت اکنون رکود بر بازار مرغ حاکم است، ولی آنچه مشخص است، این قیمت عرضه برای تولیدکننده مرغ به‌صرفه نیست و تولیدکننده برای فروش بیشتر زیر قیمت مصوب و بهای تمام‌شده تولید، عرضه می‌کند.

یکی از فروشندگان با اشاره به قیمت تخم مرغ در بازار امروز مشهد گفت: با شروع فصل سرد و کاهش تولید تخم مرغ، به‌طور معمول قیمت تخم مرغ افزایش پیدا می‌کند و اکنون قیمت تخم مرغ در بازار به ۴۸ هزار تومان رسیده است و افزایش قیمت در آن بیشتر به چشم می‌خورد.
به‌گفته یکی دیگر از فروشندگان محصولات پروتئینی در بلوار استقلال مشهد، افزایش تولید باعث شد قیمت‌ها تا حدودی متعادل شود و با وجود اینکه قیمت مصوب ۶۳ هزار تومان اعلام شد، در بازار حدود قیمت ۵۲ تا ۵۴ هزار تومان است.
خریداران بر این باورند که نظارت بر قیمت مرغ در بازار وجود ندارد، چراکه هر یک از عرضه‌کنندگان یک نرخ را اعلام می‌کنند و هر کیلو بین ۵۰ تا ۵۴ هزار تومان متغیر است. در‌حالی‌که قیمت مرغ کاهش داشته است، سایر هزینه‌های زندگی به قدری زیاد شده است که مسلما این قیمت برای اقشار مختلف جامعه سنگین است. متأسفانه حقوق‌ها ثابت است، ولی قیمت‌ها در طول سال سیر صعودی دارد. به‌دلیل هزینه‌های فراوان اگر در گذشته بیشتری با هر دفعه می‌خریدیم، اکنون به‌دلیل سهم زیاد هزینه‌ها نسبت به درآمد، میزان خرید خود را کاهش دادیم.

در خرید تضمینی قیمت مصوبی برای مرغدار تعیین نشده است

سلطان محمدی، عضو انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در این باره گفت:  نمی‌توان گفت قیمت مرغ قیمت دستوری است. قیمت مرغ دقیقا بر اساس عرضه و تقاضاست، چیزی که این روز‌ها بر بازار حاکم است. اما متأسفانه در ماه‌های گذشته تولیدکننده به تولید تشویق شد و الان هم که مازاد تولید است، دولت حاضر به جذب تولید از طریق خرید تضمینی نیست.
وی افزود: خرید تضمینی در حوزه مرغ و طیور مانند خرید تضمینی دولت در بحث آرد و گندم نیست و برای مرغدار قیمت مصوبی در میان نیست و محدودیت تحویل برای مرغدار وجود دارد.

پشتیبانی امور دام باید روزانه هزار تا ۱۵۰۰ تن مرغ جمع‌آوری کند

به گزارش شهرآرانیوز، حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی، در این باره گفته است: قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته به سبب ازدیاد تقاضا از سوی مردم در ایام پایانی سال و شب یلدا تا حدودی افزایش یافته، اما هنوز به نرخ مصوب نرسیده است. 
او قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۳۸ تا ۳۹هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اختلاف ۵ تا ۶هزار تومانی مرغ زنده با نرخ مصوب، بی‌تردید مرغ گرم هم باید همین شرایط را داشته باشد. در غیراین صورت دستگاه‌های نظارتی که مسئولیت پایش و نظارت را برعهده دارند، باید پاسخگو باشند.
اسدالله‌نژاد می‌گوید: با توجه به مازاد تولید، پشتیبانی امور دام با ورود به خرید، باید روزانه هزار تا هزار و ۵۰۰ تن مرغ از بازار جمع‌آوری کند تا قیمت به ثبات برسد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تأکید بر جوجه‌ریزی ماهانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون قطعه در واحد‌های مرغداری گفت: بنده معتقدم که جوجه‌ریزی آذرماه به بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه می‌رسد. تاکنون هیچ تسهیلاتی در اختیار مرغداران قرار نگرفته است و هیچ‌گونه قراردادی برای جمع‌آوری مرغ مازاد و پرداخت تسهیلات منعقد نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
0
خوب اول مرغ بود یاتخم مرغ همه دنیا دنبال پیشرفت اقتصادی ما درگیر مرغ وتخم مرغ خدایا خدایاخدایا تاکی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->